Tuesday 18 November 2014

Tips Pemakanan Sihat.


Tadi aku p lunch kat port biasa. Punya la dok biasa pi situ pagi petang siang malam melepak situ sampai macha tu bagi diskaun bukan main banyak. Lounge ja takdak sebab takdan. La ni anak tokey tu berganding bahu dengan bapak dia jaga kaunter. Hilang privilege. 

Harini aku tak rasa nak makan banyak. Tapi kena makan. Tapi taktau nak makan apa. Sampai ja aku habaq kat macha tu,

'Ney, kasi lima minit. Saya mau pikir.' Manja dak panggey aney Ney ja?

'Vokeh.'

Tepat lima minit dia mai.

'Kaka, mau worder apa?'

'Kasi IndoMee. Goreng aa. Sayur takmau. Sama itu telur mata. Cili potong.'

'Vokeh.'

Lama aku tunggu. Ada dekat 15 minit. Dok tengok jam. Satgi dah la ada meeting yang takdak kena mengena dengan aku hahahahaha.

'Ney, saya punya IndoMee suda buat ka?'

'Vokeh.'

-_____-

Sat-sat lepaih tu IndoMee aku pun sampai. Letak cabai Melaka (orang KL panggey cili padi) campoq toyu (kicap) sikit. Peh. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa tapi langit dah gelap macam nak reban, aku menikmati IndoMee panaih-panaih.

Separuh jalan ja. Aku dah nampak satu benda kaler hitam di celah-celah pintalan mee tu. Aku dok ingat bawang goreng takpa la satgi aku letak tepi.

Elok dekat nak sampai kawasan 'bawang goreng' tu, aku nampak ada sayap. Pastu ada kaki kecik-kecik.

LALAT.


Tak pasai aku kena Google nutrisi dalam seekor lalat.


No comments:

Post a Comment