Thursday 20 November 2014

Day 7 of 30-Day Blogging Challenge : Your 5 Favourite Song.


Lagu cari makan.

Dalam post sebelum aku ada cerita pasai genre lagu yang aku suka.

1. Kasih Berubah - Ferhad

Lagu ni aku dengaq dah lama. Lepaih tu aku test kat karaoke. Nampak macam ok ja buleh dibawak ke majlis-majlis rasmi hahahaha tapi part belakang tu aku dah tak boleh nak tarik. Suara aku kan bajet deep macam Scha Al Yahya hahahaha. Ada sesuatu kat lagu ni. Tapi takdak kena mengena dengan aku.

2.  Nothing's Gonna Change My Love For You - George Benson

Ini lagu lama kategori omputeh yang aku suka. Jatuh cinta pada kali pertama dengaq. Aku memang tegar dengaq oldies. Sebab tu masa sekolah menengah orang dengaq Hitz.FM aku dah boleh hapai lagu Stevie Wonder. Cerita pasai sekolah, malam tadi aku mimpi aku masuk sekolah balik. Tingkatan 2 sekolah petang. Hahahaha

3.  Tercipta Untukku - Ungu

Lagu ni antara lagu Indonesia yang masuk kategori berhantu. Lirik dia mudah, melodi dia indah. Tu ja.

4.  Mengenangmu - Kerispatih

This song is about kecintaan dan kasih sayang pada orang yang takdak. Which reminds me a lot to Maktok. Maktok tu adalah separuh dari aku. Sebab aku membesaq kat Rumah Nenek. Aku dengan Maktok terlalu rapat. Aku potong rambut dia ikut pada skala sebulan sekali dan gosip hampir setiap hari. Dok type ni pun aku rasa ada ketui batu kat celah kerongkong.

5.  Separated - Usher

Sebab lagu ni dekat di hati aku. Hahahahahah.

Kesimpulan dia, semua lagu ni kecuali yang nombor lima aku selalu jumpa di Pusat Karaoke. Lepaih tu bila ada video aku upload  kat Instagram, hampa kutuk kaw-kaw noo. Hahahahah

Takpa aku jadikan kutukan hampa tu pemangkin. Dan jugak ramalan kaji cuaca.


2 comments: