Tuesday 18 November 2014

Sakit Mata Aku.



Waktu tengah makan malam. Tempat ramai orang. Menjadi aku, aku tak selesa tempat ramai orang. Jadi aku pilih tempat yang hujung-hujung. Paihtu lagi baguih tempat yang open air.

 

Aku order ketam. Aku obses dengan ketam lately. Kemaruk makan ketam, aku nak yang sedap tapi takat la ni aku jumpa kat satu tempat ja yang paling sedap dalam dunia. Tu pun nak kena terbang p sana tiket tak murah sangat la.

 

Dalam pada dok tunggu ketam tu aku perati la keadaan sekeliling. Sebelah meja aku ada gerai goreng pisang. Tak paham aku malam-malam orang makan goreng pisang. Tapi takpa la biaq aku sorang ja tak paham. Sapa-sapa nak makan goreng pisang malam tu takdak masalah pun hahahahaha. Kat gerai tu ada la sorang dua brader tolong jaga. Sorang lagi buat-buat laki. Tak kisahlah. 


Aku pun dok perati la keliling. Aku kan suka perati perangai orang. Brader sorang ni bukan main rancak dok sembang dengan kawan dia. Aku dok tengok tangan dia dok huru hara sana sini dok tunjuk. Dia excited cerita aku rasa. Aku ingat mamak ja jadi lagu tu. Dalam dia dok rancak cerita tu, tangan kanan dia aku tengok dok tunjuk kat papan tanda kedai tu banyak kali. Tiba-tiba ada satu maknya ni (maknya tu merujuk kepada perempuan cina yang dah pertengahan tahun) overtake depan dia. Laju maknya ni jalan. Dah brader ni pun tangan dia laju jugak.

 

Elok dia overtake, jari brader ni tercucuk mata dia hahahahahaha ok aku tau aku tak patut gelak tapi sampai la ni aku ternampak-nampak macam mana maknya tu nak elak.

 

Aku rasa macam tengok Jackie Chan dalam filem. 

No comments:

Post a Comment