Friday 19 February 2016

Roti Canai Gembira

Menggembirakan jugak la.

Ni makanan rutin waktu aku belajaq kat Shah Alam dulu. Selang seli dengan 'roti kosong, air kosong (RM0.90)' kat Hakim Lama.


Roti canai kategori Melayu. Pasai dia garing. But wait till you see the man behind this awesome Malaysian staple food.


Nasi lemak ni Nad punya. Tapi pedaih dia wow. Cuma sambai dia macam dipenuhi dengan rasa pedas semata dan kosong. Tak solid. hahahahah. Dah dari dulu aku dok pi makan roti canai ja.


Tempat penghasilan makanan yang sedap.


Ha. Hahahaa man behind the scene. Aku amik gambaq roti dulu, angkat kepala tengok dia dah senyum simpui macam kat ataih tu. Hahahaha. Tak sampai hati pulak aku.


Selain roti canai dan makanan lain, ada kuih-kuih kat depan kedai tu jugak. Mata bersinaq aku nampak pak tongko. Orang utara sebut pak tongko. Cicah dengan sos cili. Orang KL sebut cakoi. Lepaih tu orang KL cicah dengan kaya / kuah kacang. Aku? Aku makan benda ni saja.  Tapi cerita dia makanan ni adalah ultimate favorite makanan petang aku la.





Ni kedai dia. Landmark paling dekat adalah McDonald's Seksyen 3 Shah Alam. Kalau McD belah kiri, kona masuk simpang kiri first. Lepaih tu ada shoplot belah kiri. Hampa nanti nampak Restoran Syed kat corner bangunan. Restoran Gembira ni di penghujung satu lagi. 

Ah paus belaan dalam perut berbunyi pulak.


No comments:

Post a Comment