Wednesday 3 February 2016

Jaja Jazz House


Baru ni aku amik Nunny dengan Muslim, nak balik SP weekend. Tapi haritu aku tak makan banyak, lately pun aku makan tak banyak sangat so aku sentiasa kelaparan hahahaha. Bila dah amik aku tanya nak makan mana, Nunny kata jom kita usha Bukit Dinding Coconut, baru bukak katanya.

Elok sampai, diberitahu depa katup sat untuk preparation untuk slot petang la kot. Ntah. Aku malaih nak port banyak pasai dah lapaq. Bila lapaq takut nak bebai. Jadi sebelum bebai kita pi kedai sebelah. Kedai sebelah tu pulak takdan nak tengok nama apa, tapi ada khemah kat luaq. Tala meja, teruih pi amik nasik, duduk dan makan.

Dok tengah makan nasik tu ada pekerja lalu, aku pun sejuk ja,

'Adik, sirap ais satu, kurang manis.'

Budak tu pun senyum, angguk, amik la ayaq bagi aku. Tapi dalam gelas polistrin. Tak kisah la. Lepaih tu aku suruh dia kira.

'Harini makan free kak, kita buat kenduri.'

Ooooopppssssss...

Aku dengan Nunny mula tinjau kiri dan kanan. Rupanya kedai tu baru bukak and haritu ada promosi pembukaan di mana semua orang makan free. Tapi kami punya paranoid ni melampau, dok pikiaq matilah, ni mesti adik beradik or kawan-kawan tokei kedai ja depa jemput. Kami ni makan dah tak tengok kiri kanan. Muka dah rasa kebas pasai sat-sat tokei dia lalu tengok hahahahaha. Last sekali aku panggil pekerja dia tanya. Nak kepastian yang pasti dan muktamad.

'Harini kitorang buat promosi pembukaan kak. Makan free harini. Nak bagi orang rasa makanan kitorang. Sini goreng-goreng pun ada, tapi petang sikit la.'

'Betui la ni? Sungguh tak payah bayaq?'

'Betul kak. Heheheheheheheheheheehhe.'

Panjang budak tu gelak. Hampeh.

Nama kedai ni Jaja Jazz House. Kedai nasi campoq, lepaih tu ada goreng-goreng jugak. Masa kami pi tu ada varieties of gulai, masak lemak dengan masak kicap.



Interior kedai pun aku tak berapa nak amik betui-betui. Dah kata kan cuak ingat kedai buat kenduri tertutup hahahaha.


Menu masakan goreng-goreng.



Dalam belanga ni tersimpan lauk masak lemak yang amatlaaaaaaa sedappp. Ada macam-macam jenis lauk masak lemak.



Garden of youth. Ulam - awet muda. Hahahaha






Aku nak highlight kat makanan ni sebenaqnya. Ayam masak kicap. Kuah dia macam pekat-pekat and pedas sikit tapiii perghhhh.. Kalau tak kenangkan kami kalut nak balik haritu, aku dah tambah dua tiga kali. Aku rasa ni memang signature dish kedai ni kot. Harapnya macam tu lah. Sedap sungguh.



Ok kalau hampa lalu kat area ni, usha-usha and singgah masuk & makan kat Jaja Jazz House ni. Betui laa 'Perrrghhh Terbaeekkk!!!' dia punya tagline


Restoran Jaja Jazz House
Jalan Wangsa Delima, Seksyen 5
Wangsa Maju
53300 Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment