Thursday 4 February 2016

Big Mouth Republic


Ini adalah sejenis kedai member yang dah tujuh tahun dia bukak, tapi everytime aku lalu dia mesti katup. Pasai aku nanti lalu time raya, dengan hari Selasa. Memang time tu dia tak pernah bukak hahahahaha.

This place is owned by Enon. My schoolmate. Dia kelas Sains Sosial. Aku kelas Sains Tulen (yang melingkup semua subjek sainsnya) hahahaha. Mamat ni kecik ja, tapi vision dia besaq. So balik baru ni aku ajak Adik, Nunny & Muslim pi makan kat kedai dia. Papito, Mamita dengan TokBa dah melepet tak larat pasai dok pi kenduri ja. Socialite.

Aku pi takdak reservation ka apa. Mana nak tau kedai dia sentiasa full house. Hahahah so melangok la sat tunggu orang habih makan, baru kami duduk. Aku habaq Enon, aku mai mencemar duli hahahaha. Elok sat tu dia sampai. Maka kami pun order la makanan.

Big Mouth Republic ni dia serve western food & oriental cuisine. Aku takdan nak snap gambaq menu, so aku search ada few blogs yang ada menu ni.



Pic source : www.harrizam.blogspot.com



Pic source : www.harrizam.blogspot.com



Pic source : www.harrizam.blogspot.com



Pic source : www.harrizam.blogspot.com


Tengok punya tengok, belek punya belek, kami pun order la. Bezanya regular dan big mouth pada menu tu adalaj portion untuk setiap makanan tu. Regular tu untuk manusia normal la. Big mouth punya portion tu aku rasa besaq. Besaq penampaq. Hahahahahah. Pasai harga pun lebih kurang dua kali ganda jugak.



Cuba teka ayaq aku hat mana? Dari kiri : Carrot Juice, Root Beer Float, Ribena Lychee. Hahahahah tentu la aku minum dalam jug! Masa sampai tu aku terdiam pikiaq jenuh sengkak la aku satgi.


Ni menu Nunny. Fish and chips. Taste wise, overall okay. Cuma ikan tu ada rasa ada sliiiiiiiighhttttlyyy *sikit ja tak banyak* overcooked. Pasai coating tu kaler gelap. Hehehehe Enon woi jangan marah aku. Muslim makan fries, two thumbs up dia kata.


Ni adik punya Lamb Chop. Dia takdak complaint. Dia makan sampai licin. Memang sedap la tu.


Ni makanan aku. Seafood platter. Dalam pinggan ada crab sticks, fish fillet, udang besaq tiga ekoq. Side dishes basically sama dengan Nunny. coleslaw dengan thousand island dressing. Lepaih tu ada jagung semangkuk kecik. Which aku terima ja pasai aku suka makan jagung hahahaha.



Tempat masak dia aku rasa ada dua. Satu kat dapoq, satu kat luaq, Luaq ni untuk grill la mostly. Cekap depa buat keja. Order dalam lima belas minit macam tu dah dapat. 



Enon ni memang suka benda-benda classic. Volkswagen tu beratoq hampa nampak. Combi pun dia ada sebijik.


Full house.


Sebagai kesimpulannya aku sangat puas hati dengan services & food kat sini. Insya Allah aku doakan Enon & team akan berjaya lagi di masa depan pehhh skema aih ayat.

Kalau hampa lalu SP, singgah la tang sini. Senang ja nak mai. Keluaq tol SP Selatan, first traffic light kona kiri, satu lagi traffic light kona kiri, amik first kanan. Restoran dia betui-betui bertentang dengan Parkson. Tapi Enon kata hari Selasa dengan Hari Raya dia katup hahahahahah.



Big Mouth Republic
C123, Lorong 10, Taman Sejatih Indah
08000 Sungai Petani, Kedah
Tel : 012-437 9003

No comments:

Post a Comment