Wednesday 14 October 2015

Penaakulan Mantik.


Aku ringkaskan cerita.

Sumber cerita ni dari Adik. Bukan adik aku. Adik Nad.

'Diiii anginn laluuu ku sampaikann kerinduannn...'

Hahahahah dak dak. Tu lagu patah hati aku.

'Di suatu hari di sebuah restoran berasaskan ayam di sebuah daerah di Pahang, Adik dan Umi menjengah dari luar. Kitorang nak lunch, masa tu weekdays, dalam pukul 2-3 petang macam tu. Tengok kat kedai dia letak reserved kat hampir semua meja.

Kitorang pun tanya la.

'Boleh masuk lagi tak?'

Budak India yang jaga tu cakap boleh. Kalau ikutkan masa tu ada sepuluh meja, lapan tu diorang letak reserved. Ada satu meja tu ada sorang tengah makan.

Masa nak amik order, tanya la waiter tu.

'Memang reserved ke semua table ni? Ada event ape?'

'Takde event ape Kak. Saya penat sebab saya sorang harini. Sorang cuti kawin, sorang lagi MC. Sebab yang kawin tu ex-girlfriend dia. Kenapa pulak ex-girlfriend dia kawin dia yang kena MC?'

Adik dan Umi tertunduk sambil tersenyum simpul dan pura-pura melihat menu.

No comments:

Post a Comment