Tuesday 20 October 2015

Brooklyn B Bagel.


Aku tengok cerita Taken 3, teruih aku kemaruk nak makan bagel. Maksudnya dah lama aku nak makan, tapi aku tak tercuba-cuba. Dan aku dok mengaruk kat semua orang dalam dunia tapi taktau pasaipa tak pi.

Aku dok terbayang bagel, sour cream, salmon, capers, feta cheese, cream cheese. Allah sedapnya.

Jadi pada suatu hari, sang kancil dan rakannya keluar mencari palet. Palet pasai nak buat DIY project. Yang tu nanti aku cerita. Alang-alang ada kat area Subang, mentol kepala aku menyala la.

Google alamat, jumpa la Brooklyn B Bagel Bakery & Cafe. Sederet dengan Pizza Hut, berdepan dengan Asia Cafe, SS15.



Ni kedai dia. 



Bukak pintu masuk kedai ja dah bau bagel. Blissssssss. Ini interior


Aku ada trypophobia yang agak kronik. Tapi yang ni aku boleh tolerate lagi pasai dia tak dekat-dekat dan tak kecik-kecik.


Kalau hampa first-timer macam aku, mungkin hampa akan perak buih sat bila tengok bagel bergentayangan hahahahahaha dan beratoq macam ni. Tapi takpa, amik masa hampa pilih nak apa. Hampa dah besaq. Dah boleh buat keputusan sendiri.



Kat sini hampa kena order di kaunter, bayaq, and tunggu depa hantaq kat meja. Boleh usha menu yang ada, nak buat custom tu aku tak sure. Boleh la hampa tanya. Aku memang seumoq hidup nak apa yang aku nak. Aku kan dah besaq. Aku boleh buat keputusan sendiri (pirah, nak pakai kasut pi pasar pun kena tanya pendapat).


Ni signature bagelwiches. Yang jadi pilihan ramai. Berdasarkan kepada kemaruk aku, aku order la Lox With Cream Cheese. Minum dengan green tea. Pergh. Rasa macam eat healthy sangat (hampa tunggu post nasik kandaq dan makanan berlemak yang lain lagi lepaih ni.)







Masa sampai tu ayaq mata aku macam bergenang pasai impian aku nak makan bagel tercapai jugak akhirnya. Hahahaha I am a sucker for anything salmon, capers, feta cheese, sour cream, cream cheese. So this is perfect.


Side dishes. Coleslaw and chips. So-so. Mesti la mereka tak boleh overshadow bagel. Bahahaha tapi aku rasa patut sedap lagi. To compliment the star.


Jangan kira rupa. Yang penting rasa. First time cuba, aku ingatkan bagel ni lembut macam doughnut, rupanya keras jugak. Crunchy di luar, chewy di dalam. Memerlukan gigi yang kuat untuk hampa tokak. Hahahahahah. Taste wise, aku suka ja, pasai salmon. Nanti aku nak try menu lain pulak. Tapi aku rasa yang aku pilih ni adalah pilihan tepat. Pasai la ni aku telan ayaq lioq. Tara gunaaa. Cuma aku rasa mungkin aku kena pi New York untuk merasai nikmat bagel sebenar. Hahahahaha.


Lepaih habih makan, maka kita pun boleh ke angkasa lepas dan lena. 


Brooklyn B

41, Jalan SS 15/8A, 47500 Subang Jaya, Selangor, Malaysia
+60 3-5611 6553





No comments:

Post a Comment