Monday 29 June 2015

How I Met My Bebi.


My Confidante. My Other Female Brain. 

Hahahahahaa L.

It started with a casual Hi on a Yahoo Messenger almost ten years back? Woi lama dah aku kenal ko!

Lepaih tu taktau macam mana jadi close sampai la ni dia adalah aku punya shrink hahahaha. Tapi selain daripada dia jadi aku punya shrink, dia ni pun kepala otak gila level langit ketujuh. Orang yang sentiasa berjaya menangkap apa yang aku nak sampaikan hanya dengan isyarat mata are always my favourite. Tak ramai. Kurang dari lima. But this woman, L, is #1 in my list.

Cerita kami hari-hari berbeza. Tapi ini adalah conversation yang paling aku pening.

Bertalu-talu WhatsApp message masuk. Aku tengok nama dia ja dari atas sampai bawah. Ni mau makan berpuluh lines ni. Takpa. Elok aku bukak nak baca, aku nampak bait-bait ni :

"Kau nak tau cite sedih aku harini?"
"Tadi kan aku dalam court"
"Biasalah aku mesti dalam attitude serious dan pretend pandai"
"Sedang lepas bergelak dalam hati berkeras perut takdi"
"Aku ambil keputusan untuk bertenang"
"Sedang aku bertenang"
"Aku rasa gatal gila kat pusat aku"
"Aku taktau sakit tu dtgnya dari dalam pusat, tepi atau sekitar dia"
"Aku pura2 pegang perut panik"
"Tgh panik tu kes aku kena panggil"
"Aku berdiri"
"Satu lagi serangan sakit dtg"
"Berkerut dahi aku"
"Aku pura2 tunduk, sambil capai lemak perut aku yang dekat pusat tu"
"Lekas aku cubit dan tarik"
"Judge kat depan tu aku tak concentrate"
"Aku tak cakap banyak"
"Aku note down je arahan court"
"Habis je"
"Aku rembat ape yang ada terus p jamban"
"Aku selak"
"Mata aku terus selongkar ape yang ada kat pusat aku"
"Aku tengok pusat aku dah merah"
"Sudah la"
"Sekali kauu aku nampak ada semut dah nyawa2 ikan terkangkang kangkang dalam kawah pusat aku"
"******ng sungguh"
"Aku ambekk penyett lumat baikkk punya"
"Lepas tu tadi otw balik rumah aku tergelak sorang2"
"Alangkah bahagianya kalau aku dpt tangkap gambar semut tu takdi and hantar kat ko"

*insert emoticon gelak lapan juta baris*

"Precisely masa semut tu terkangkang kangkang dalam kawah pusat aku"
"Ok baii"

Lama aku tenung skrin. Sebab aku membayangkan ke semut tu.




Gila. But I still lebiu woman. Jom cari manik nak jahit kat baju malam raya!

No comments:

Post a Comment