Friday 19 June 2015

Honk! Honk!


Ada satu masaelah.

Aku kalau bawak kereta, aku sangat fokus (bulan posa tak baik menipu) hahahahaha.

Aku pakai tali pinggang keledar, pandu satu lorong, masuk lane nak kona kiri kanan bagi indicator walaupun kadang-kadang selekoh tu dah memang tala ke kiri aku tetap bagi indicator.

Lagi satu, aku suka ubah siaran radio setiap masa (penyakit keturunan. Papito raja tukaq channel Astro sampai nombor dah takdak kat remote, nombor tu melekat kat jari dia hahahahaha). Sebab aku nak dengaq lagu yang aku suka. Kalau lagu tu aku tak suka, jari jemari mulus aku dengan cepat aku tukaq frequency lain. Pasai tu controller tu melingkup jugak kot. Tekan mute jadi volume down. Tekan volume down jadi mute. Tak betui macam tuan jugak.

Ah tapi tu bukan masalah. Masalah aku la ni, dah bertahun-tahun aku rasa benda ni aku dok dengaq. And aku pernah utarakan. Ceyyy. hahahahaha

Aku tak suka iklan kat radio yang ada bunyi hon. Hon moto takpa la bunyi 'pet' sikit ja. Cuba kalau buat iklan pakai bunyi hon Volvo 240. Tak macam hampa rasa ada kapai korek nak mai bantai kot tepi?

Kalau aku dengaq iklan pasai jalan raya ka apa yang berkaitan seboleh-boleh aku tukaq channel right away sebab aku takut aku terkejut dengan bunyi hon tu. Pasai dah kena la aku cerita ni. Info trafik radio apa tak ingat, bunyi hon dia baaaaikkkkkkkkkk macam ada tiupan sangkakala tepi telinga aku. Dengan jayanya aku pun terkejut dan swerved ke tepi tapi nasib baik gaya pemanduan aku macam Lewis Hamilton. Lebih bernasib baik takdak moto/keta/lori/Optimus Prime kat sebelah. Hish.

Ni kemarin aku dengaq lagi tapi hon dia bunyi manja-manja lagi kat radio. Apa kata tak payah bagi ada pun bunyi hon tu?

Apa kata aku tak dengaq radio?

Hahahahahahaha mangkuk.

No comments:

Post a Comment