Tuesday 7 June 2016

Mui Ne Trip - From Leo To Virgo Part V


Kan aku dah kata, mangkit isok tu takda sapa nak kalut sangat. Hahahaha tapi Dolce dengan Anis buat breakfast. Kami beli makanan segera Brahim's etc wah macam pi London hahahahaha. Tapi percayalah, memang berguna semua makanan ini sebab hampa banyak berjalan. Bila banyak berjalan, lapaq. Simple maths hahahah tetiba.

Konon nak tengok sunrise kat laut pulak. Aku yang kelaut hahaha so around 7++ macam tu baru keluaq jalan-jalan tepi pantai yang dekat dengan guesthouse pulak.




Pantai berdekatan guesthouse ni penuh dengan cengkerangs (plural) hahahahaha. Better jalan pakai slipper la. 





Boleh buat telefon. 



Peliharaan Dolce. Bila masa tah dia dok bawak natang ni. 


Mak Smurf.


Family nelayan kutip hasil tangkapan. Tapi sepanjang kami tengok ni, tak banyak sangat pun depa dapat.




Retards.


Elok nak balik Anis dengan Hawa kelui kata ada seafood. Dolce dari awai dok nak makan scallop. Aku dengan Nad ikutkan ja. Tengok depa meniaga seafood memang fresh gila. Bayangkan yang tadi nampak dok memukat tu, tiba-tiba depa mai bawak bekas penuh seafood. hahahahaa. heaven.

Hawa belanja makan ketam. 11 ekoq ketam fresh 100,000 VND (RM17 lebih kurang). Tiba-tiba mai sorang lagi pulak juai ketam macam lain pulak. Nad pulak beli 4 ekoq. Depa masak depan mata. Dolce beli sepinggan scallop. Cicah dengan asamko + limau. 







Aku tak berani sangat mula-mula sebab aku ada sejarah hitam dengan makanan bercengkerang. Tapi the moment scallop ni masuk mulut. Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. *tengok tiket ke HCM sekarang*




Scallop, kacang tanah, chives. Bakaq sampai masak. Dua kali order hahahahahaha. Hampa rindu dak makanan ni?



Sebelah kanan tu pakat dok meniaga. Segala jenis seafood depa ada. Tapi memang murah gila.



Selesai makan, balik ke guesthouse & siap-siap nak gerak semula ke HCM dengan bas. 


View sepanjang jalan. Masa pi tak nampak sebab malam. Hawa siku aku yang tengah elok standby nak mereput. Aku kata dia dok paling hujung, dia amik hahahaha. Macam Miami woi.


Thank you Mui Ne. You have been magical.


No comments:

Post a Comment