Wednesday 1 July 2015

Why Do I Love The Kitchen.


Sebab aku boleh masak la. Takkan pasai aku buleh tidoq tepi tong gas kot.

Jadi weekend baru ni aku memang dah decide nak masak.

Tapi nak masak apa? Tu soalan yang susah.

Melangok punya melangok, lepaih Zohor aku cargas turun pi dapoq. Adjust apa yang patut. Dan mula berkuntau.

Kuntau tu aku prepare barang la dulu nak masak. Takdak la nanti pukui 6 baru terhegeh nak potong bawang besaq. Tak kira nak pedih mata lagi kena bertenang 15 minit.


Told u I could not get over this salted egg dish. Resipi sama tukaq haiwan laut ja. Kali ni aku pakai sotong. Goreng sotong tu dalam dua minit macam tu ja. Pasai kalau lagi lama aku suggest lepaih ni tak payah beli sotong, beli tiub beskal. Sebab liat dia sama ja. Manja betui.



Crispy Kailan. Hahahahaha aku bukan bangsa makan sayoq. But I am making exception to this one. Nasib baik aku kenai kailan lagu mana. Pasai aku dah nak terkonfius dengan sawi hahaha.

Resipi :

Kailan  - racik macam daun pandan nak buat bungai rampai kenduri kawen, deep fry sampai kaler agak gelap / crunchy. Put aside.

Dalam pan, tuang sikit minyak, tumis garlic. Taboq garam sikit.

Tuang minyak tu atas kailan. Voila. Ketagih.


Lepaih tu rajin aku terlebih. Aku buat karipap hahahahahahahaha. Aku hantaq gambaq kat Mamita, dia tanya 'jadi lagu mana?' Macamkan dia taktau dia jugak punca aku melekat kat dapoq.


Presentation nak tebabom ja. Biaq pi la. Asai aku bahagia. Hahahahah aku tak pandai nak kelim ikan pari ka, jelujoq ka, sembat ka. Aku pakai garpu. 



Lepaih dah goreng. Resipi dia aku main tibai ja. Hampa pi cari kat Internet - Resipi mudah karipap. Hahahaha Deng sedap pulak aku tengok. Aku tak suka inti kentang jadi aku buat inti sardin. Doh dok ada lagi lebih dalam peti ais buleh kot buat karipap inti salmon pulak hahahahahahaha.


Puas hati boleh masak. 


No comments:

Post a Comment