Friday 31 July 2015

Penangan Kabhi Khushi Kabhi Gham.


Aku memang mamak tegar. Aku memang kemaruk tengok cerita Hindustan. Kan aku pernah habaq kalau dulu kat Astro Zee Channel tu jangan sapa-sapa mai kacau la. Aku bukak dari pagi sampai ke pagi. Tapi la ni aku dah takdak Astro, jadi aku banyak habiskan masa layan TED Talks, The Economist, Freakonomics hahahahaha sembang nak kemaih ja. Eh tapi sungguh la. Aku kadang rindu nak dengaq bahasa rasmi kan, aku bukak TV2 dengaq berita Hindu. Terubat sikit rasa. Sungguh. Hahahahah

Hari Selasa orang pakat dok sembang pasai Kabhi Khushi Kabhi Gham kat Astro Prima. Tapi aku dah nampak iklan KKKG kat TV2 hari Rabu. Pukui 10. Masak woi 4 jam kot cerita tu. Takpa. Aku menanti dengan sabaqnya siap masak megi dan bersiap sedia dari segi tisu dan emosi depan tv.

Tapi kan. Hindustan ni depa pandai main emosi orang. Sat hampa terkinja menari lajja lajja. Dalam masa dok terlompat-lompat tu ayaq mata bergenang pasai Amitabh Bachchan tiba-tiba mai peluk Shah Rukh Khan dengan Hrithik Roshan. Tak ka gila.

Masa-masa kritikal tu adalah sejam terakhir. Pukui 1 pagi! Taraa gunaaa. Hampa tau dak part hat SRK jumpa mak dia kat shopping mall tu? Perghh. Tu wrecking ball paling besaq sebenaqnya dalam KKKG. Tapi TV2 ni punya setan, elok dia kalih nampak mak dia, time ayaq mata aku baru dok terbit, dia keluaq iklan adab sopan di jalan raya.

Mangkuk.

Tapi sungguh. Scenes lepaih tu adalah yang paling jahanam pasai mata hampa dok tengah kena langgaq dengan lori bawang 32 tayar. Kena rempuh takleh nak mangkit. Style teruk punya. Bengkak mata aku toksah cerita.

Pasaipa KKKG aku paling suka tengok?

1. Aku suka tengok cerita ni dengan MakTok. Dia mesti menyanyi part last tu. Na judaa honge humm. Kabhi khushi kabhi gham.. (We will not separate.. In happiness nor sadness.) Pasai PakSu (adik Mamita yang bongsu - depa tiga beradik ja) dok oversea dah lebih 20 tahun tak balik. So cerita ni macam MakTok dok tengok jalan hidup dia sendiri. Dok tengah type pun rasa macam terlekat bijik asamko. Walaupun aku tau aku mesti merekot macam tenggiling pasai sedih yang amat, tapi aku kena tengok jugak cerita ni pasai tu antara memori aku dengan MakTok. Love-hate relationship dengan cerita Hindustan hahahaha

2. Cerita dia pasai kasih sayang yang sangat besaq dalam satu keluarga yang kecik. Walaupun SRK marah kat Amitabh Bachchan, tapi part yang sejam last tu padu gila. Betapa pentingnya kita ni berkasih sayang dalam berkeluarga. Kalau mak pak marah tu sentap pi la sat dua minit lepaih tu mintak maaf la balik. Kasih sayang. Susah nak jumpa la ni.

3. Aku suka lagu You Are My Sonia (aku boleh hapai steps dia okkkk hahahahaha matilah). dengan scene lagu Bole Chudiyan tu begitu agung. hahahaha Mami sukaaaaa.




Nah penangan cerita Hindustan. Diambil dengan iPhone 6.





No comments:

Post a Comment