Tuesday 28 July 2015

Turning Points.


Ramadhan has been a turning point to a lot of Muslims. So don't mock those who start practicing this Ramadhan. This maybe their turning point.

It was definitely MY turning point.

First few days of Ramadhan, gila jem hidup aku. Taktau nak cari apa. Doa pun taktau nak mintak apa.

Rasa macam kena tembak dengan cannonball. Berketui-ketui macam begedil dalam soto bihun ayam Seksyen 8 Shah Alam. Hahahahah sedap nak mampuih.

Hari-hari aku mintak doa supaya aku ada ketetapan dalam hidup. My life is anchor-less. Aku dok hayun sauh pi kanan, pi kiri dengan harapan tak tersangkut kat terumbu karang. Kesian Nemo nanti.

Akan tetapi. Aku tak sure aku dapat apa yang aku nak. Aku still dok cari. Aku tau ada benda yang memang depan mata aku. Benda yang hari-hari aku doa dari dulu. Tapi orang kata macam kita masak gulai la, lagi tak rasa pekat kari, lemak santan tu, selagi tu kita nak perbaik. Aku nak perbaik diri aku. Pasai aku rasa macam aku dok mereput ja hahahahahaha. Emosinya penulisan ini.

Ada benda yang slowly aku kena let go. Ada benda yang instantly aku kena let go. Ada benda yang aku akan simpan buat kenangan. Ada benda yang aku akan pegang. I just have to keep on praying. Tu aku punya Waze.

I am finding the beauty in these ugliest days.

Slowly, but surely.

No comments:

Post a Comment