Wednesday 27 May 2015

How To Bash Your Anger.


Dah la lama tak update. Sekali update nak emosi pulak hahahaha.

Aku dah post last week, tapi aku delete. Tapi kali ni aku rasa biaq la aku type ja apa yang berbuku kat hati dengan kepala otak aku ni supaya amarah aku tak sampai pada orang, tapi habih kat sini.

Kita ni manusia kan?

Manusia ada otak kan? Manusia boleh pikiaq ka dak? Boleh kan.

Ka kita ni fizikal manusia tapi kapasiti otak macam ayam? Ayam pun marah kalau orang usik teloq dia. Ayam betina la. Ayam jantan mana ada teloq. Atau macam lembu? Lembu pun pening kalau hampa dok kibas-kibas kain merah depan muka depa. Lembu ada teloq? hahahahahahahaha bodo.

Kalau printer kita buat pasai, kita marah printer la. Walaupun printer tu memang dah dia nak penat, atau habih toner, atau serabut wayar-wayar. Kita marah kat printer. Jangan kita marah kat sapa-sapa pun yang lalu lalang depan ofis kita. Atau orang yang duduk sebelah kita. Tak pun kita pi Pavilion kita marah brader hat juai popcorn kat GSC. Pasai apa? Pasai amarah kita kat printer tu dok ada membara lagi.

WRONG.

Macam mana geram dan naik angin kita sekalipun, jangan affect pada orang sekeliling yang concern dengan kita, Yang berniat baik nak tolong mudahkan kerja kita. Yang nak jugak tanya walaupun masa tanya tu dia taktau dia tengah nak lalu tengah-tengah ribut taufan.

Acapkali kita jadi invisible punching bag pada manusia yang masih terumbang ambing dalam urus tadbir emosi.

Letih.

No comments:

Post a Comment