Thursday 14 May 2015

Betel Leaf Round 3.


This place is fast becoming my favorite. Tapi nak parking memang amarah membuak-buak di dalam hati. Especially bila hampa celik mata pagi-pagi (anjak jam pi dalam pukui 11 pagi hahahahaha) perut lapaq, lepaih tu nak terhegeh-hegeh siap lagi sejam pakai mascara, tempek foundation, pilih baju. Nak layan jem lagi. Masa sampai dah dekat pukui 4 petang hahaha padan muka.

Tapi penantian tu selalunya berbaloi. Macam mantra aku selalu pakai. Sabar itu lumayan.

Senyum-senyum sikit kat Macha kedai. Dia pun senang hati layan hampa, servis pun lebih pantas.




Masala tea. Cawan dia ringan aku rasa macam zaman kecik-kecik dulu main masak-masak punya perkakas. This drink consists of cardamom powder, cinnamon powder, ground cloves, ginger powder and pepper powder. Lepaih tu depa boil dengan masuk satu sudu loose black tea. Rasa dia? Sedapppp gila. Bila mana ayaq teh tu lalu kat paru-paru hampa, satu perasaan tenang menusuk ke jiwa hahahahahaha. That's how I interpret my kind of hot drink. Macam mana hampa bawak keluaq angin dalam badan lepaih tu terpulang la. Aku takmau cerita part aku. Hilang elegan. Hahahaha.

Lagi satu.

EJAAN UNTUK LADA DALAM BAHASA INGGERIS ADALAH PEPPER. PEPPER. PEPPER. BUKAN PAPER. PLEASE. *iCringe*





Thali meal. Perfect marriage (refer Thaali) hahahahaha. hampa blend semua mak nenek dalam mangkuk kecik tu, makan dengan nasik. BOMB. Aku tiap-tiap kali suap dok goyang-goyang kepala pasai sedap. Sat. Aku edit balik gambaq boh nombor la senang. BRB.

Ok back.

1. Kootu. Aku rasa dia sayoq bayam.

2, Macam acar/chutney tapi ada kacang kuda, garlic, minyak sapi, cabai melaka (cili padi) hui sedapppp.

3. Sambar Rassam. Elok untuk hampa yang tengah batuk macam nak tekeluaq paru-paru/demam macam aku.

4. Butter chicken. Menu wajib.

5. Takdak pasai aku terlupa nak edit letak nombor 5 hahahahahahahahahaha.

6. Nasik.

7. Sweet dish. Rasa dia macam laddu tapi texture dia lagi fine and smooth. Ni hampa letak kat ataih campuran lauk pauk.

8. Curd spicy curry. Memang pedaih.

9. PAPADOM. Takdak hat ni aku suggest depa tutup kedai.

10. Parpu.

11. Poriyal. Sauteed vegetables. The only sayoq yang aku rasa nak makan pasai dia sedap. Ni carrots.

12. Tairu (yoghurt). Ni sebenaqnya kalau ada bawang merah memang tebabom terpelanting.

13. Mana nombor 13?? hahahahahahahah

14.  Soup.


14 dishes in a plate. Aku pasti aku sengkak. Tapi aku bahagia. A perfect marriage in a plate full of happiness (food). bahahahahahahaha.



Nah address.

  1. Address: 77a, Leboh Ampang, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

No comments:

Post a Comment