Wednesday 1 April 2015

Patin Place.


Buleh kata hari-hari lalu.

Tapi minggu lepaih baru merasa.

Masya Allahhhhhhh ikan patin diaaaaa.

Aku bukan jenis makan sangat ikan patin ni. Tapi apa salah merasa. Dan memang tidak salah hahahahah.

Ni kedai dia. Hampa buleh waze ja Patin Place ni pasai dia dah memang famous. Landmark? Tangki ayaq nalla punya besaq tulih Puchong Utama.


Entrance


Ni bahagian dalam kedai.



Dia punya Patin Wall Of Fame. (kot) hahahaha Ramai artis ada. 



Ni belah luaq. Aku dok luaq sebab aku tak tahan sejuk. hahahaha pasai tu takmau pi London Paris.


Ni daya tarikan kedai ni jugak aku rasa. Satgi nak call Papito tanya honda bulat TokBa tu buleh pakai lagi ka dak. Kalau tidak aku nak buat lagu ni jadi penarik kedai roti jala aku kat pulau nanti hahahahahaha. Sebab Mamita kata lantai dia dah belubang. Kalau TokBa nak bawak pun tak payah tekan minyak, kayuh kaki ja macam Flinstones. 


Menu dia buat pakai bat pingpong. So kalau dah dapat hat ni pun hati berkocak dah nak macam-macam. Hampa usha tengok. Kat sini famous dengan masak lemak ikan patin tempoyak dengan stim kering patin dan makanan laut yang lain. 



Tu set dia. Kedai ni claim dia satu-satunya yang buat stim kering ketuhar aku pun tak sure rupa bentuk lagu mana tapi nampak gaya macam begitu sedap. Cuma pi tak ramai, nak order macam-macam pun aku takut terlentang kenyang, membazir tu sedara setan mati tebakaq rentung.


 Menguji. Tapi takut gout. (takut pi jamban ja lepaih tu sebenaqnya hahahahahaha)



Hong Kong Kailan. Setengah tempat panggil Ying Yang Kailan. Dia racik haluih-haluih sayoq tu pastu deep fried, Lepaih tu goreng sekali lagi dengan minyak sikit letak bawang putih, gula, garam. PERGHHHHHHHHH sedap dia pejam-pejam mata. Ni menu wajib aku kat mana-mana dah la ni. Sedappp. Sebelah tu rendang ayam. Punnnn sedappp.




Nah aku bagi close up. Untuk orang yang tak makan sayoq macam aku, ini adalah satu kehebatan. Mangkaq dok telan ayaq lioq sambil taip.



Patin dia kan. Patin dia. Patin dia ni. Paling tersedap dalam dunia penah aku rasa. Dengan berlemak, fresh macam dia ada sangkaq kat belakang kedai. Haih. Nak pi Temerloh jauh kan. Nah, kat sini pun aku rasa dah cukup. Puaih hati sangat.


Ni dari dekat. Ishhhhhh. Kuah dia likat tak ceroi macam setengah tempat. Sedang elok semuanya. Aku order seketui ja. Tu pun tak tengok kiri kanan dah. 


Bila rasa satu dua makanan yang sedap macam ni, aku tau Restoran ni mesti best. Makanya pengulangan lagi dan lagi perlu dilakukan pada masa akan datang. Hampa try la. Gerenti tak menyesai. Tapi kalau pi hari ni dah kena GST la hahahahahahahah. 


Highly recommended.


14, Jalan BPU 5, Kawasan Perniagaan Bandar Puchong Utama,
47100 Puchong, Selangor

No. Tel : 016-208 9012

GPS Coordinate : 2.992441, 101.621087

No comments:

Post a Comment