Tuesday 14 April 2015

Kehidupan.

I am swamped with work.

Aku taktau mai kot mana kerja-kerja sekalian ini tapi aku rasa hingga ke saat ini, dunia aku pusing-pusing hahahahahaha.

Nak kata aku tak complaint, yes, there were times aku rasa nak boh penyepak screen pc. Tapi isok ni penat kat aku balik. Aku anggap ni semua proses pembelajaran. A very painful-in-the-ass process of learning hahahahaha. Tapi aku buleh gelak lagi kira ok la kan? Ka aku dah nak gila?

Sila amik maklum ini adalah perumpamaan yang amat emosional. Datang dari sudut hati paling dalam hahahahahahahahah.

Aku ibaratkan kehidupan kita ni macam jamban.

Masa kita beli jamban nak pasang kat rumah, jamban tu sikit punya lawa ka kilat-kilat. Siap tokei kedai suruh pekerja dia cuci pakai Harpic. Tapi lama-lama mesti kotoq. Jangan tanya la mai mana. Hahahahaha.

Macam tu la kehidupan kita kat ofis. Masa masuk semua macam berkilat cantik. Tapi ada kala, bila jamban tu dah berkarat teruk sangat, kita kena amik berus dan cuci. Sampai berkilat. Sebab Afdlin Shauki yang patut letak Harpic kat keliling mangkuk jamban tu takdak. Dia shooting tempat lain.

Jadi kalau jamban tu pun kita guna, tentu la kita takmau kalau dok kotoq. Jadi kita pun capai la berus dan cuci la kalau buleh sampai habih bersih berkilat buleh cermin muka sendiri.

Hahahahahahahahahha.

Sekian.

Catatan : Kisah benar ini tercetus ketika penulis sedang mencuci jamban selepas pulang dari kerja.

No comments:

Post a Comment