Tuesday 9 December 2014

Rojak Bellamy


Haisz lama pulak rasa tak update. Sebok kalah menteri. Sebok apa pun aku taktau. Aku dah lama tak cuti menenangkan jiwa. Nak pi pantai. Nak pi pulau. Nak tengok Nemo. Kepala aku macam penat tengok nombor hahahaha.

Weekend baru ni aku pi Muzium Negara. Pasai aku dok baca tengok dok ada pameran senjata yang ada Pedang Rasulullah S.A.W, Pedang Khalifah pastu macam-macam lagi la. Aku kagum macam mana orang keja kat Muzium boleh label seketui-seketui cengkerang. Ada banyak wei. Dia buat macam bedding untuk benda lain. Hebat hampa ni hebat. Aku kagum. Salute.

Lepaih makan aku roger Wan Curut. Pi tanya dia pasaipa orang panggey dia Curut aku sampai la ni taktau hahahahah. Dah berapa kali aku nak p makan ikan bakaq kat Bellamy tu tapi hari Ahad tutup. Aku pulak pi hari Ahad. Dia kata ada rojak ja. Ok la jom p try rojak.

Sampai situ ada abang mai amik order'

'Mau makan apa? Minum?'

'Teh o Ais. Sini rojak apa ada?'

'Rojak ayam, SOTOM.'

Sotom. Wan Curut kata order rojak ayam pasai ayam dia crispy. Takpa kita bagi dia peluang. Elok sampai..


Dari segi rupa takda la special tang mana pun.


Mai kot tepi, dengan bau kuah kacang dia aku dah goyang. Amik gambaq ni bila tengah tengok balik time ni mula aku nak mengamok. hahahahah 

Nah aku bagi gambaq close up. Ayam dia besaq. Lepaih tu memang betui la crispy. Kuah dia pun lemak-lemak kacang. Tak manih, tak pedaih. Just nice. Aku bukan kaki makan pasembor/rojak sangat, tapi hat ni memang sedap. Dia tak banyak cerita sangat, ada timun, sengkuang, kuih-kuih sikit, Tapi ayam tu weeeeiiii ayam tuuuu. Fried to perfection. Isi dalam pun lembut, juicy. Pendek kata memang ayam dengan rojak ni compliment each other. Succulent. Harga? RM5.00. Berbaloi-baloi. Hampa order, tiga saat lepaih tu dia sampai. hahahahah ok tipu sangat. Dalam kurang dari 5 minit siap.


Ok, sapa-sapa nak p try aku recommend sangat-sangat la pasai memang sedap. Kedai ni bukak tiap-tiap hari. Kedai dia sebelah Pernama kat Jalan Bellamy tu. Pakai Waze pun ada. Fast n Tasty. Memang dia tak tipu.

Terima kasih Wan Curut (ig; izwan_badrudin) pasai pekenai kat aku tempat ni. Berbaloi!


No comments:

Post a Comment