Wednesday 18 November 2015

Penyakit Ompompuan.



Tak payah la aku cerita sejarah kemunculan Portugis di Tanah Melayu kan hahahahahaha hampa pi korek sendiri la buku teks Sains Tingkatan 3 Bab 1. Ada la penceritaan macam mana proses berasa dewasa ni berlaku. Aku jumpa images ni kat buzzfeed.com. Tergelak besaq bila dok baca. But when it comes to Premenstrual Syndrome or PMS.. Mannnn.. sampai hari ni pun aku tak paham macam mana mood boleh swing sana sini macam kera dari pokok A ke pokok F. 

Setengah orang dari PMS ke hari kejadian tu adalah tak teruk sangat. Setengah orang separuh mati bergulung macam tenggiling. Setiap individu adalah berbeza. Maybe you're born with it. Maybe it's Maybelline khahahahahahahhaa *nah sua muka mintak penampaq* Walau macam mana pun, ianya adalah sesuatu yang kadang-kadang kita ompompuan boleh control, kadang-kadang tak. Percayalah. Kalau PMS orang tu sepanjang masa, itu mungkin dah bukan PMS. Itu mungkin dah nak menopause. Pun, percayalah. Aku penah melihat seorang perempuan yang hidup dia dari pagi sampai pukui 5.30 petang mulut tak berenti bising complaint itu ini. Macam taik kerbau jatuh.

Well ladies, cuba imagine kalau our menses boleh berkomunikasi dengan kita dan hantaq message atau WhatsApp atau WeChat atau Telegram atau apa jua medium. Hahahahahhaha. Nah. Hadam.









































Hahahahahhaha. Aku takda kata-kata indah nak mengakhiri post kali ni. Hahahahahahha. 

No comments:

Post a Comment