Saturday 14 November 2015

Bergaduh Besaq.


Muslim adalah anak menakan aku. Umoq dia baru menjangkau dua tahun dua bulan.

Baru ni aku lepak rumah Adik, tinggai aku, Nunny dengan Muslim. Papito & Mamita ada kat hospital pasai Adik operate. Hat tu nanti aku cerita lain.

Muslim dengan aku ada love-hate relationship. Ada masa kami macam pasangan bercinta yang tak dapat dipisahkan. Ada ketika dia tengok aku pun dia jerit.

So malam tu aku pun lepak kat sofa sambil tengok tv, Nunny dah bancuh susu bagi Muslim minum sebelum tidoq. Tapi kan akai dia panjang macam aku jugak. Dia pi pulaih tudung botoi tu, sampai terbukak. Tertumpah la sikit ataih carpet.

Nunny kata la dengan lemah lembut,"No Muslim, put it back, close the bottle properly."

Aku diam pasai aku tau timing tak kena kalau aku pun petik sepatah dua kata. Tapi aku usha ja dia dari jauh. Dia pegang botoi sambil usha aku balik.

Oh shit. This is not good.

Dia tuang sebotoi dengan muka tak bersalah dan dalam masa sama tengok aku.

Hahahahhahahaahhaah kalau budak lain aku dah tepuk. Tapi aku nak marah tapi aku nak tergelak.

"Muslimmm!!" Nunny jerit.

Lepaih tu Nunny pi tepuk pelan-pelan kat Muslim (sebagai pengajaran). Hahahaha time ni la aku tambah perencah.

"Haaa, haaaa,, Mama marah.. Haa haaa taktauuu.. Haaaa haaa.." Dengan nada paling annoying sekali aku buat.

Dia jeling aku macam nak terkeluaq bijik mata. Tapi muka dia dah nampak riak rasa bersalah. Hahahaha aku dah nak tergelak. Sekali dia lepuk aku kuat-kuat! Banyak-banyak kali! Dia tunjuk kat Nunny, tuding-tuding jari tuduh aku dengan mulut macam burung dok mencicit-cicit.

Warghahahahahahaha sumpah aku taktau nak marah ka apa. Sebab dia lepuk aku sesungguh hati, siap tarik rambut aku kuat-kuat. Hahaha confirm bersalah.


Badan kecik. Ego besaq.


No comments:

Post a Comment