Friday 11 September 2015

Pekak.


Kemarin dulu kan. Ada satu makcik ni called office number aku.

Aku jarang nak hangin kat ofis, kecuali kalau memang aku dah tak menang tangan tu pun aku bising kat dalam bilik ja la. Keluaq bilik aku gelak macam biasa.

"Hello, Cik. Saya nak tanya ni, kami nak buat surat ni, nak hantaq kat sapa?"

Soalan dia buat aku tarik sawan. Seumoq hidup dok buat kerja hantaq kat Boss aku, awat yang harini mai tanya soalan ni?

"Hantaq kat Boss la, Puan. Macam biasa."

"Oooo. Hantaq kat Boss. Boss tingkat berapa?"

Tingkat menyampah aku berdesup naik.

"Tingkat 7."

"Oooo. Tingkat 7. Hantaq kat boss noo. Lobby berapa?"

Tingkat menyampah aku dah capai tahap tertinggi.

"Tempat biasa Puan hantaq surat Puan." 

Mata aku dah rolled lapan juta kali pusing dunia.

"Oooo. Kat situ no. Ha.. Kat situ."

Aku dah terbakaq kat tepi telefon.


Kemarin  pun dia called lagi.

"Hello, Cik. Nama Boss Chow Fatt Yun ka Chow Yun Fatt (bukan nama sebenar)?"

Ya Allah Ya Tuhanku Malaysia bumi bertuah.

"Puan, Chow Yun Fatt. Macam surat-surat sebelum ni dok hantaq. Macam biasa. Nama Boss pun sama."

Kali ni aku hangit dan rentung tepi telefon.


No comments:

Post a Comment