Wednesday 23 September 2015

Patin United Roadtrip Part III.

#Misi Mencari Bauksit

Belum sampai lagi part bauksit tu. Hampa sabaq sat.

Setelah perut kenyang. Nad tanya.

"Weh. Nak makan Kula Cakes?"

Serentak aku dengan Pja.

"Kau nak bagi perut kitorang pecah?? Pegi jalan-jalan dulu, bagi turun makanan."

Maka dia pun bawak kami pi Pantai Batu Hitam. Hampa tengok la gambaq-gambaq ni ok.

Ku lari ke pantai, kemudian teriakku. Sepi. Sepi dan sendiri aku benci.
 Cacat sangat tangan yang belah kanan tu.


Kita bagaikan ombak dan pantai
Tidakkan terpisah lagi
Walaupun pasangnya
Walaupun surutnya laut


Aku pergi bukan hanya pergi. Aku pergi mencari rezeki. Untuk keperluan setiap hari. Biar nggak ada hutang di sana sini *kutip siput*


Nad gila kata aku in the zone. Aku gila ka dia yang gila? Tengah bercakap dengan batu. Tara guna. Aku tengah dok tanya dia kottt batu hat mana nak pi duduk. Aku tunjuk la batu tu. *mencebik*



Pasir pantai di pinggir laut bergerak didorong ombak. Aku bertemu ketenangan dan keindahan.


Di pantai ku berlabuh. Di pantai ku habiskan waktu bersamamu sahabat-sahabatku. Bersamamu kita nyanyikan lagu.



Jiwang karat teruk melimpah ruah macam ice cream dalam root beer A&W.


Bersambung Part IV.


No comments:

Post a Comment