Monday 21 September 2015

Patin United Roadtrip.


#Misi Mencari Bauksit.

Trip Patin United ni dah dirancang dengan teliti setelah sekian lama. Masa dok lepak kat Patin Place. Dijadikan trip bulan September pasai tiga-tiga kami adalah adik beradik lain mak bapak lain tahun. Nad kakak sulung. Aku tengah. Pja bongsu. Tapi Nad dengan aku sama date. Pja dengan aku sama tahun. hahahahahah

First Patin United Roadtrip kita mula dengan pi Kuantan. Sebab Nad suka agung-agungkan Kula Cakes tu, maka dia telah mewujudkan rasa keinginan yang membuak-buak pada aku dengan Pja.

Malam tu aku lepak rumah Nad. Sembang sampai pukui 1. Tapi isok nak gerak lepaih Subuh ni. Pja sampai pukui 11 malam. Isok pagi tu aku mangkit 5.30 pagi. Tu pun sebab aku dengaq pintu bukak tutup. Nad dah mandi dok siap. Pja nak masuk bilik sambung tidoq.

'Aku bangun nak kencing je.' -________________-

Sorry takdak pasai nak biaq dia lena balik hahaha mau kena heret turun tingkat 5.

Maka perjalanan pun bermula. Konon nak pi breakfast nasi lemak ayam kampung kt Gombak ka mana taktau. Alih-alih tayar kereta automatik gerak pi Damansara Uptown hahahahaha.

Aku introduced Nasi Lemak Ayam Goreng Village Park kat depa dua. Tergeleng-geleng kepala dek kesedapan yang amat sangat hahahahahaha. Mangkaq kecoq pulak aku pikiaq.


That fried chicken tho. Pic courtesy of Pja.


Aihs.

Sambil dok sembang, ada moto-moto besaq singgah. Aku habaq depa tahun depan aku nak bawak moto balik. Tak pedulik.

Maka perjalanan pun diteruskan dengan aku menjadi co-pilot pasai Pja punya mata dah rabak. Lepaih tol ja Nad pi kiri jalan tanpa persetujuan aku. Hahahahahaha dak dak. Aku tau nanti dia baca mesti aku kena punya. Aku habaq nak bawak pasai dia dok sakit belakang. Lagi satu masa balik nanti aku tak payah bawak dah hahaha strategi kena ada.  

Dia pasang video dalam phone, kami duet lagu kami. Ceyyy. Hahahahahah. Aku jadi Cakra Khan, dia jadi Siti Nurhaliza, macam biasa. Practice nak bagi perfect nanti nak pi karaoke boleh rekod upload Instagram untuk kejian masyarakat bahahahahahaha. Pja dah sampai Trinidad dan Tobago masa ni.

Elok dia bangun. Dia tanya Nad.

"Nad, Tasik Chini ada apa?"

"Ada naga. Apesal ko nak tengok naga???"

"Ko taktau ke Nad? Dragonball ada tujuh biji kesemuanya."


Bergoyang steering kereta.

Bersambung Part II.

No comments:

Post a Comment