Thursday 22 December 2016

Syahdu Di Petang Raya


Aku tak pernah rasa raya di perantauan. TAK PERNAH ok.

Kecuali ada dua kali dalam hidup aku raya tanpa Papito & Mamita - sekali masa depa pi haji, lepaih tu  masa depa pi Cambodia baru ni buat ibadah korban kat Kampung Chumnik sana. Tapi tetap aku balik beraya di SP. Dengan arwah Maktok & TokBa and recently beraya berdua dengan TokBa pasai Adik & family raya kat Taiping.

Jadi kali pertama ni, pasai cuti tengah-tengah minggu, aku terperangkap antara nak balik atau dak. Sebab cuti aku dah nyawa-nyawa ikan. Jadi aku buat keputusan yang paling berat dalam hidup. Beraya di tempat orang.

Sebelum bertolak pi Cambodia, Mamita bawak rendang Makcik Nor mai. Lepas hantaq pi airport, aku balik rumah. Termenung. Petang raya Nad ajak keluaq makan. Maka kami dua pun menuju ke Murni Discovery kat Bukit Jalil.

Elok order, dengaq takbir raya. Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ayaq mata aku bergenang. Bergenang kat kedai makan! Rasa hangat ja muka tapi control hensem hahahahahahaha.


Dalam pada dok bergenang tu sampai ayaq ni. Poison nama dia. Betui dah la tu, petang raya order racun hahahahahahahaha. Dalam ni ada soda, timun, pudina, laici. apa benda tok nenek lagi aku tak ingat dah. Tapi kira kena la nama ayaq dengan perasaan huru hara aku time tu.



Ni ayaq Nad. Aku rasa teh tarik ka apa ka tiga layer. Basically ayaq teh la hahahahahaha. 


Apa pasai gambaq ada effect camera 360?? Nak bagi glow glowing cantik weh? Nak mampuih ayam pun nak flawless hahahahahaha. Ni nama dia chicken kikawi. Aku cuba cari sejarah kikawi tu tapi tak jumpa. Taktau apa maksud di sebaliknya. 


Ada grilled chicken, tengah-tengah letak cheese & ham, keropok moni, wedges, fries, mini hotdogs (ada nama lain dak?) dengan black pepper sauce. Yang ni sepinggan boleh share dua orang tu kira elok la. Makan telan slow-slow pasai nak handle lump dalam throat pasai sedih lagi. Bukan benda mudah la nak buat. Hahahahahhaaha.

Bila dah habih raya, Nad jumpa Mamita, dia pesan jangan biaq aku beraya di perantauan dah lepas ni. 


'DAH MACAM ORANG TAK BETUL MAKCIK.'


Eleh. Dia pun goyang gak aku tengok.


No comments:

Post a Comment