Monday 21 December 2015

Percakapan Siri I


Last two weeks aku outstation ke Kelantan. Aku pi dengan colleague sorang ni pompuan so aku share la bilik dengan dia.

Masa sampai hotel first day tu, aku tanya dia nak pi jalan ka apa pasai aku nak tidoq ja hahahaha malaih nak pi terpa jalan sana sini. Dia kata dia pun nak rest. Ok cantik. Beli nasik goreng siap-siap untuk malam malam, elok pukui 10 malam macam tu kami pun lena hanyut dibawa mimpi.

Esok pagi aku mangkit, aku dengan dia dok berletiaq sorang-sorang. Aku tanya la pasaipa.

'Saya mintak nak beli mesin fotostat untuk pejabat, dah lulus, tapi diorang taknak bagi. Diorang kata nak guna untuk tujuan lain. Tapi tu dah dapat kelulusan, SEPATUTnya dapat la kat kitorang.'

Aku pun explain la tatacara yang betui macam mana, untuk tenangkan dia. Dengan penuh hemah, sopan santun aku bagitau. Dia pun tiga juta kali 'That's right!!!! That's right!!'

Menjelang tengah hari, balik ke bilik dia masih lagi serabut benda yang sama. Aku explain lagi cerita yang sama.

Malam menjelma. Dia dok mengadap telefon dan masih serabut. Dan aku masih lagi setia explain. Tapi cuba bayangkan bila sehari semalam hampa dengaq benda yang sama, tak ka rasa nak meletup telinga?

Aku pun masuk pelan-pelan dalam selimut. Aku tutup dari muka sampai kaki berbungkuih dengan harapan dia dah tak nampak aku.

Aku salah.

Malam tu aku lena mimpi mesin fotostat.

No comments:

Post a Comment