Friday 25 December 2015

Bola.


Final Piala Malaysia 2015 menyaksikan Pasukan Kedah bertemu Selangor.

Maka pasti la aku sebagai penyokong Kedah semangat nak tengok bola sambil pakai jersey dan kalau buleh nak balut bendera Kedah keliling rumah.

Tapi takdan nak cari, aku korek almari nampak jersey Kedah Adik hat lama. Hahahahaha jadi la daripada takdak.

Bila game start, aku baru nak suap nasik kandaq Yasmeen masuk mulut, Selangoq dah penyepak bola masuk gawang gol dulu. Mangkaq aku baru Bismillah kot.

Kecewa.

Second half. Perangai sama, baru berapa minit, Selangoq scored sebijik lagi. Tangan aku dah tak larat nak penumbuk carpet dah. Aku tengok dengan TokBa & Mamita.

Papito awai-awai sebelum pi masjid dia kata 'Kedah kalah malam ni 2-0.' Tok bomoh ka apa aku taktau.

Kecewa berganda. Aku takpa kalau nampak players dah main sungguh-sungguh. Tapi aku rasa depa macam terawang-awang lagu mana taktau. Defense pun loose. Mamita kata Selangoq ada pendinding pasai Chidi ja yang sampai tu pun lepaih tu dia patah balik hahahahahahaha.

Baru ni tengok TV, ada berita pemain utama Kedah dapat RM15,000.00 sebagai imbuhan, pasai jadi Naib Juara Piala Malaysia musim ni.

Slow ja Mamita petik.

'Pi jadi pemain bola la. Dapat RM15,000.00.'

Ligamen aku dah koyak dua-dua. Nak suruh kepala lutut aku tercabut pulak kot.

No comments:

Post a Comment