Wednesday 30 December 2015

Nasi iOS.


Di suatu malam yang hening, aku dalam kereta dengan Pja dan Nad. Nad kat belakang, pasai dia kepala sudah pusing. Pja bawak kereta. Aku jadi co-pilot yang tugasnya tidoq-mangkit-sembang-pi pancoq-tidoq-mangkit.

Dalam pada dia dok drive tu aku bukak cerita pasai screen iPhone aku yang cracked seribu. Dia pun kata iPhone dia baru ni ada problem. Macam masuk ayaq, lepaih tu dia letak dalam beras.

Aku pun tanya la balik.

'Beras tu ko buat  macam mana?'

'Aku letak dalam tupperware segiempat tu, pastu aku biar la dua tiga hari. Nasib baik ok.'

'Tupperware mana?'

'Yang dekat dapur tu, kan ada satu tupperware clear ada beras dalam tu. Aku letak dalam tu la.'

Aku terdiam lima saat.

'Ko ingat tak aritu aku masak nasik masa Nad bawak balik patin?'

'Ha. Apesal?'

'Aku amik beras tu la.'


No comments:

Post a Comment