Wednesday 4 March 2015

Kira-Kira.


Bulan lepaih aku pi hantaq kain kat Aunty buat baju. Aku dah established rapport dengan dia plus baju dia buat pun sedap pakai.

Baru ni pi sehari sebelum Raya Cina. Dia siap tunjuk rambut dia baru kaler hitam pekat.

'Cantik ah saya punya rambut? Kasi hitam sama gulung-gulung. Saya tak biasa ini macam.'

'Ok ja Aunty. Nampak muda, cantik.' - ayat kipaih aku nak suruh dia jahit baju aku dalam tempoh paling pantas.

Harini aku saja call.

'Aunty, saya punya baju sudah siap? 6011 nombor.' - dia takdak resit. Dia main koyak ja kertas apa ada kat depan muka dia, lukih dengan ukoq semua kat kertas tu. Lepaih tu dia nanti tulih nombor. Kertas tu pulak dia koyak hat belah bawah, bagi customer simpan. Jangan tanya aku nombor tu dia keluaq kot mana. Sampai hari ni aku tak buleh pikiaq.

Lepaih tu dia jawap.

'Apa nombor?'

'6011 Aunty.'

'Mana ada 6011. Ada dua saja. 6, 0. Lagi berapa?'

Aku nak WhatsApp tak buleh dia pakai Nokia hat ada torchlight tu.

'Aunty tulis sini 6011.'

'Dua saja. Itu 6, 0. Lagi nombor berapa?'


Lama aku tengok kertas tu.


No comments:

Post a Comment