Tuesday 6 January 2015

Boleh Saya Bagitau Sesuatu?







Lepaih tu tunggu tiga jam hampa taktau jugak apa benda sesuatu tu. Dalam banyak-banyak benda yang paling annoying dalam dunia, hat ni jatuh dalam kategori nombor 1 pada aku. Kat orang aku taktau la. Aku tak peduli pun hahahaha.

1. Kalau nak bagitau, tell it straightaway. Tolong jangan buang masa orang nak pikiaq apa benda hampa nak cakap tu. Kalau sepuluh minit aku tu aku rasa boleh lagi la terima. Mungkin bateri habih. Tapi bagi disclaimer dulu la. 

"Aku nak habaq something ni tapi battery aku dah low gila."

Macam tu aku cadangkan pi charge dulu telefon sampai hijau lepaih tu habaq la tiga jam pun aku dengaq.

2. For people who overthinks, ni benda yang paling depa akan elak. 

"I need to ask you something. Tapi nanti la. Bila you free."

Dak sampai bila pun aku tak free kalau macam ni. Cuba buah mula tu tanya,

"You free tak? Can we talk nowOr I just text you apa benda I nak bagitau kat you."

It is as simple as that people. Nak habaq something tapi nanti la. Baik tunggu nanti tu sampai, lepaih tu spill semua. Bukan pasai tak sabaq, tapi benda macam tu selalunya akan menyerabutkan orang. Jangan buang masa orang pikiaq benda yang takdak atau benda yang bukan-bukan atau benda yang orang tu tak suka/tak mau dengaq. Alah bukan budak kecik lagi kot? Tapi masalah dia, ramai yang macam ni. You just tell people what you want to tell, what you want them to know, at that moment, at that point of time. 

Nanti kata pulak, eh pikiaq positif sudah la. Eh buleh pulak aku nak pikiaq orang tu nak bagi hadiah kat aku kunci Panamera?

2 comments: