Monday 26 September 2016

Tembakan Rambang.


Aku balik ke utara baru ni sebab ada meeting. Memandangkan dah ada meeting takkan nak pi dua jam lepaih tu terbang balik ya dok?

Makanya aku lepak SP dan masa banyak dihabiskan dengan TokBa atau tidoq. Tapi lagi banyak tidoq la kot hahahaha dok dalam aircond bergulung macam popia goreng sira sos kot ataih.

TokBa pun dah banyak lupa jugak aku rasa la ni. Tapi bawak kereta champion lagi keliling taman. Kebetulan depan masjid area rumah aku tu ada bukak satu kedai spek. Dia punya promote satu SP tu pi kedai tu, which is good la pasai murah pun murah and orang Melayu yang meniaga.

'Cuba tengok ni, elok?' Kata TokBa sambil menggayakan spek-spek baru dia.

'Elok. Berapa?' Aku tanya pasai aku nampak ejaan berbentuk Tissot kat tepi bingkai. Bukan calang-calang orang tua ni.

'Lima puluh ringgit.'

'WHAT??!! Ok isok jugak pi!'

Dia dok cerita la tokei kedai tu dok promote kat dia Tissot ni. Tapi dok sebut TISSOT *macam suster ngeSOT* Aku habaq la sebutan dia bukan TI SOT, tapi T IH S OH / TEE SO.

TokBa pun eja.

'T.I.S.S.O.T. = TOK HANG'


Ropol mulut aku dengan TokBa sama macam teloq goreng dalam pinggan kat dapoq.

No comments:

Post a Comment