Tuesday 1 March 2016

Padu.


Aku kalau dah lapaq sangat, aku tak rasa nak masak fancy.

Selalu menu lapaq aku consist of nasi putih, teloq mata, ikan bilis, kicap.

Jadi perkara begini selalunya hanya akan jadi kenyataan apabila kita dah terketaq lapaq (read : puasa) dan dilayoq dengan gambaq dan makanan secara langsung di depan mata.

Justeru (perghhhh). Balik keja jangan nak rilek sangat la. Sinsing lengan baju, masuk dapoq.

Maka terhasillah ini.


Nasi putih [x] ikan bilis cili padi [x] teloq mata [x] kicap. Jangan tipu la kalau hampa makan tak bertambah. Aku pun korek periuk hahahahaha.



 Ni special sikit sebab ada daging dendeng. Ini ciptaan yang sangat hebat. Menangis berjurai ayaq mata. Teloq dadar tu bukan sembarangan. Nad goreng letak mayonis dan penuh kasih sayang. Tak pernah aku makan teloq dadar sedap lagutu (pui la kata ja la lapaq terketaq) hahahahha.

Tak habis? Takpa.

Kita buat nasi goreng pakai lauk yang tak habis ni. Jangan ragu-ragu. Percayalah.


No comments:

Post a Comment