Wednesday 2 November 2016

Pish II.


Tadaaaa.

Ok jadi pada suatu hari yang memenatkan, pencarian ikan pun bermula. Jauh jugak merantau pasai tak banyak kedai ikan kat area aku ni.

Makanya, disebabkan dah ada hidroponik kat rumah dan aku takut ada jentik-jentik, aku decide untuk beli guppies. Hidroponik kat ofis letak ikan sepat. Pasai ikan sepat dan puyu takleh bersama - nanti depa bergaduh.



Nampak??

Beli tiga pasang, enam ekoq. Nama depa Laila Majnun, Beyonce Jayz, Uda Dara. Kakakakakakakaka. Nama tak menggambarkan jantina pasai ada 4 jantan, 2 betina. Yang ekoq cantik tu jantan. Betina tak berapa elok. Aku habaq kat Nad, kita kena beli betina jugak pasai nanti ikan-ikan ni takut support LGBT. Bagi ada betina biaq depa gangbang kakakakakkakakakakakakakakak. *lari jauh-jauh*

Tapi guppies ni manja banyak. Aku letak dalam bekas hidroponik pun kesian pasai depa tak nampak apa jadi di dunia luaq. Kelam ja dalam tu. Tapi nampak depa harmoni. Sampai ada satu ketika aku nampak ada tujuh ekoq baby guppies hahahaha comey nak mampuih nampak mata ja dua hahahahahahaha ternyata aku boleh berjaya dalam industri perikanan.

Cuma bila aku kata manja tu, kena rajin tukaq ayaq jugak. Kalau tidak depa mati. 



Dalam perkembangan yang lain, sepat yang dibeli telah dibawa ke ofis. Mula-mula aku bawak balik ke rumah dulu, bagi depa bertenang sat pasai pokok kat ofis takdak akaq lagi. 



Co tengok dalam bekas apa aku bubuh? Haaaa hahahahahahaha berguna kan???  Depa macam dok kat Aquaria. Tak payah pi KLCC. Tapi I tell you, dua ekoq ni lincah bukan main. Nama takdan nak bubuh. Nampak aku ja tergedik nak makanan, atau pun memang fitrah depa gedik. Ada jugak yang berani kata ikan ikut tuan. Setan.



Selepas seminggu menyesuaikan diri, hari yang dinanti pun tiba. Aku bawak dua-dua ni boh dalam tupperware Ikea, bawak pi ofis. Tenang elok ja walaupun nampak muka si adik (kiri) tu cuak sikit. Adik tu kecik ja. Abang lincah sikit.

Elok aku sampai ofis, aku uruskan depa dulu. Amboi kehidupan macam ada anak kecik hahahahahahaha. Aku tak berani pegang depa. Jadi aku guna any way possible untuk transfer depa dari bekas A ke bekas B. Dalam pada dok transfer tu, si Abang lompat kelepappp jatuh ataih carpet, buat-buat keraih. Tak guna betui. Dia tak kelepiaq macam ikan normal. Play dead konon hahahahahaha cilake. 

'Ok jangan panik.'

Aku nampak ada kain atas meja, aku tangkup dia angkat teruih masuk dalam bekas. Satu macam punya Micheal Phelps dalam tu. Lepaih tu transfer pulak si Adik. Bekas aku tak tutup la pasai saja konon nak bagi cahaya sebelum datang kegelapan hahahahahaha. 

Tiba-tiba.




ABANG LOMPAT MASUK KE TEPI KABINET DAN DECIDED UNTUK JADI PEKASAM.


R.I.P.



No comments:

Post a Comment